Minecraft server může běžet pomalu kvůli špatné optimalizaci. Tento návod vám pomůže snížit lagy a zepšit výkon.
Optimalizace Vanilla serveru
Pokud používáte “vanilla” Minecraft server existuje několik klíčových nastavení, která můžete změnit:
Nastavení v server.properties
- view-distance – Počet načtených chunků, doporučeno 6–8
- simulation-distance – Počet načtených entit v okolí, doporučeno 4–6
Optimalizace serveru s Fabric
Klíčové mody pro optimalizaci
- Lithium – Zrychluje fyziku, AI a výpočty serveru
- Starlight – Optimalizace světla
- FerriteCore – Snižuje využití RAM, ideální pro větší servery
- Spark – Analyzuje výkon serveru, pomáhá najít a odstranit lagy způsobené entitami
Další doporučení
- Také nezapomeňte správně nastavit view-distance a simulation-distance.
Optimalizace Spigot/Paper serveru
Spigot a Paper jsou nejlepší volby pro váš server díky rozsáhlé optimalizaci.
Nastavení v bukkit.yml
Snížení spawn limitů může pomoct, avšak počítejte se snížením efektivity vašich mobtrapek. Zde jsou dobře základní optimalizované hodnoty:
spawn-limits:
monsters: 20
animals: 5
water-animals: 2
water-ambient: 2
water-underground-creature: 3
axolotls: 3
ambient: 1
Nastavení v spigot.yml
Pokud máte problémy s výkonem, doporučujeme přepsat výchozí hodnoty na tyto, avšak počítejte s odlišným chováním mobtrapek.
# Vzdálenost v blocích, ze které budou entity viditelné.
entity-tracking-range:
players: 48
animals: 48
monsters: 48
misc: 32
other: 64
# Maximální vzdálenost od hráče, při které se entita bude hýbat.
entity-activation-range:
animals: 16a
monsters: 24
raiders: 48
misc: 8
water: 8
villagers: 16
flying-monsters: 48
Nastavení v paper.yml
Další doporučená nastavení, která vám pomohou zlepšit výkon.
- use-faster-eigencraft-redstone: true # Zlepšuje výkon Redstone obvodů
# Vzdálenost, ve které se entity začnou despawnovat
- despawn-ranges:
hard: 72
soft: 30
axolotls:
hard: 72
soft: 30
creature:
hard: 72
soft: 30
misc:
hard: 72
soft: 30
monster:
hard: 72
soft: 30
undergroundwatercreature:
hard: 72
soft: 30
waterambient:
hard: 72
soft: 30
watercreature:
hard: 72
- max-entity-collisions: 2 # Snižuje lagy z kolizí entit
Další doporučení
- Purpur – Nadstavba Paperu, lepší optimalizace
- FarmLimiter – Snižuje počet entit ve farmách
- Spark – Umožňuje detailní analýzu výkonu serveru a identifikaci problémových entit
- Chunky – Předgeneruje chunky a zlepšuje výkon při načítání světa
Další tipy
- Pravidelné restarty – Pomáhají uvolnit RAM a optimalizovat výkon.
- Žádné zbytečné pluginy – Odstraňte nepoužívané nebo náročné pluginy.
- Vyhněte se velkým farmám – Velké farmy s velkým počtem entit zvyšují zátěž serveru.
S těmito kroky bude váš server běžet rychleji a bez lagů! 🚀